רפואה משלימה לעומת קונבנציונלית

אם נחשוב היטב ולעומק על הקשר בין רפואה משלימה לקונבנציונלית, נגלה שהמשותף לשתיהן הוא אמונה: בטכניקת הריפוי, באמצעי האבחון והטיפול, ביכולת של המרפא להחזיר לנו את כוחנו ובריאותנו ועוד. למרות שהרפואה הקונבנציונלית היא סוג הרפואה המוכרת והמקובלת בעולם המערבי, מיליונים ברחבי העולם מאמינים דווקא בכוחה של הרפואה המשלימה ורואים בה פתרון בריאותי כולל לגוף והנפש.

משלימה וקונבנציונלית: מה בדיוק ההבדל?

הרפואה הקונבנציונלית מדברת בדרך כלל במונחים של סיבה ותוצאה. חליתם? נפצעתם? יש לזה תרופה כלשהי. רפואה משלימה לעומת זאת, מסתכלת על הגוף האנושי במובנים יותר הוליסטיים, כך שחולי במקום מסוים בגוף, עשוי לבטא בעיה במקום אחר.

רוב תחומי הרפואה המשלימה מתמקדים בתורת המרפא הקדומה של חכמי המזרח: דיקור סיני, שיאצו, ארומתרפיה, נטורופתיה, רייקי, טווינא, רפלקסולוגיה, הילינג, דימיון מודרך ועוד שלל תחומים. שיטות הטיפול הללו הוכיחו את עצמן לאורך השנים ככאלו שמסוגלות להבין לעומק את גופו ונפשו של אדם. הן מטפלות בבעיות מגוונות בדרכים לא פולשניות ובזכות טכניקות מתוחכמות שנלמדות לאורך שנים. הרפואה המשלימה לא מטפלת רק בסימפטום אלא גם בגורמים למחלה עצמה ומביאה בחשבון השפעות סביבתיות ותודעתיות שייתכן ולקחו חלק ביצירת הבעיה.

רפואה משלימה לעומת קונבנציונלית

רפואה משלימה בעידן המודרני

הצלחותיה של הרפואה המשלימה אינן נעלמות מעיני הרופאים והמומחים הגדולים ביותר בעולם: היא אולי משתמשת בתרופות אלטרנטיביות, אבל לא שוללת שום אבחנה קלינית שהתקבלה במסגרת הרפואה הקונבנציונלית. היא נותרת טבעית, משלבת אורח חיים בריא ולכן משתלבת כיום כחלק מרכזי וחשוב בכל מערכת בריאות מודרנית ומתקדמת בארץ ובעולם.

האם כדאי ללמוד רפואה משלימה?

כיום ישנו ביקוש עצום ללימודי רפואה משלימה והסיבות לכך מגוונות: אנשים מעוניינים לחפש פתרונות לבעיות שהרפואה המערבית והמודרנית טרם מצאה להן תשובה. בנוסף, רבים מבינים כי ישנן אלטרנטיבות טיפוליות לחלק גדול מאוד מסוגי התחלואה והן לא כוללות כימיקלים, התערבות פולשנית והמתנה ממושכת במרפאה שאליה מתאספים יחד כל החולים יחד. קליניקת טיפולים נעימה, מטפלים מסורים ומרגיעים, מציאת תשובות ופתרונות וגם הצלחות טיפוליות רבות, הביאו את הרפואה האלטרנטיבית, המשלימה, למעמד נחשק וחשוב בעולם הרפואה, שרבים בעידן המודרני מעוניינים להיות שותפים לו.

מנין המיגרנה שלי?

מטפלים שעוסקים בתחומי הרפואה המשלימה זוכים לעזור לאנשים רבים שלא מוצאים את המזור לבעיותיהם ברפואה הקונבנציונלית: בעיות פיזיולוגיות שונות, בעיות בפוריות, כאבים כרוניים, בעיות במערכת העיכול, אסתמה ואלרגיות, מיגרנות, נזלת כרונית, בעיות פסיכולוגיות כמו חרדה, דיכאון, אינסומניה ועוד. כמטפלים, תוכלו ללמוד כיצד להתבונן על מערכות הגוף כמכלול ולמצוא פתרון מאזן והרמוני שישיב לתפקוד מיטבי את כל המערכות. המטופלים שלכם יוכלו לחזק מטיפול לטיפול את מערכת החיסון, את בריאותם וכוחם ולהצטייד בכלים לאורח חיים בריא. הטיפולים מקלים על הכאבים שמהם סובלים המטופלים ובמקרים רבים תוכלו להביא לפתרון מוחלט לבעייתם.

קריירה עם משמעות

אנשים רבים שחוו על בשרם אכזבה מההליך הטיפולי המערבי ואפילו רשלנות רפואית, נותרים לא פעם ללא פתרונות וכלים לפתור את בעייתם. הרפואה המשלימה לא תמיד מסוגלת לתקן את הנזק שנגרם, אך תוכל לעודד ולהאיץ את תהליך ההחלמה והריפוי, לשקם את הנפש הפגועה ולהשיב למטופלים אמון באחרים ובעצמם. אם מאז ומתמיד זיהיתם את הנתינה והעזרה שבכם, התעניינתם בתורת הגוף והנפש האנושית והאמנתם שאפשר וצריך לנסות ולטפל גם אחרת, בדקו כבר עכשיו האם תתאימו ללימודי רפואה משלימה. דרך בדיקת תחומי הרפואה המשלימה המגוונים, תוכלו לדעת באיזו שיטה טיפולית להתמקד ולברר האם אתם מאמינים שהיא מסוגלת לסייע לכם ולאחרים לשפר את איכות החיים ולהרוויח בריאות טובה ואיתנה לאורך זמן.