קורס לימודי רפואה סינית

רפואה סינית

האם אתם מתאימים ללימודי רפואה סינית? עם עליית המודעות ליתרונותיה של הרפואה הקדומה והאפקטיבית, עולה גם הביקוש ללימודי רפואה סינית שמציע במסגרתו טיפול אלטרנטיבי או משלים למגוון בעיות רפואיות איתן מתמודד במוקדם או במאוחר כל אדם. אם אתם טיפוסים חברתיים, חוקרים וסקרנים שמעוניינים לפעול בתחום אנושי רגיש ומשפר חיים, ייתכן שזהו המקצוע האידיאלי עבורכם.

טיפול ומרפא בין מזרח ומערב

הרפואה הסינית היא רפואה עתיקה הכוללת שיטות אבחון וטיפול שמקורן בפילוסופיה הסינית – כולן מתייחסות לזרימה התקינה של אנרגיית החיים (הצ'י) ומהוות את הסוד לחיים בריאים וטובים. מתוך השקפה זו, מצליחה הרפואה הסינית למצוא את דרכי הטיפול ואפילו הפתרונות למגוון רחב של מצבים רפואיים, לרבות תרחישים שאין להם מענה יעיל ברפואה הקונבנציונלי. דרכי הטיפול כוללות מגע, צמחי מרפא, דיקור והרגלים בריאים בדגש על תזונה נכונה.
כיום הרפואה המערבית רואה בעולם המרפא הסיני כשיטת טיפול משלימה וחיונית לבריאותם התקינה של כל אחת ואחד. קופות החולים והמרכזים הרפואיים השונים מציעים אותה כחלק בלתי נפרד מהמענה הרפואי המוצע ומספר רב יותר של אנשים מתחילים להכיר בה כפתרון בפני עצמו, המסייע במגוון מצבים גם דרך הקליניקות הפרטיות.

מה לומדים בקורס רפואה סינית?

מטרת הלימודים המרכזית היא לספק כלים ומיומנויות לאבחון מקורן של בעיות רפואיות שונות ולדעת כיצד לטפל בהן. כל שיטה נועדה לספק תפקוד הרמוני בין הגוף והנפש ולהשיב למטופל את האיזון האנרגטי התקין שלו.
נושאי הלימוד מגוונים ומעמיקים מאוד, כוללים כמובן את כל עקרונות הרפואה הסינית והפילוסופיה הסינית שמאחורי סודות הריפוי כמו: איזון גופנפש, אנרגיית הצ'י, מסלולי המרידיאנים, קשר אדם-סביבה וטבע, תשאול המטופל, יין ויאנג, צמחי מרפא, פתולוגיות רפואיות ועוד המון. בחלק מהקורסים, תתבצע גם זיקה לתחומים רפואיים מערביים הכוללים אנטומיה, פיזיותרפיה ואפילו יחסי מטפל ומטופל וכללי אתיקה מקצועית בתחום.

למי מתאימים הלימודים?

קורס לימודי רפואה סינית פונה לכל מי שמעוניין לרכוש כלים ומיומנויות בתחום למטרותיו האישיות או כדי להשתלב בשוק העבודה כמטפלים הוליסטיים ורופאים סיניים. לימודים אלו מתאימים גם למי שכבר סיים לימודים טיפוליים אחרים מעולמות הרפואה המשלימה ומעוניין להרחיב את ארגז הכלים המקצועי שלו ולספק למטופליו עוד אפשרויות טיפוליות מוצלחות.
בשל החיבור והקשר המתהדק בין הרפואה הסינית למערבית, כיום לימודים אלה נחשבים למבוקשים מאוד בקרב בעלי ידע והסמכה מתחומים רפואיים רבים כמו תזונאים, פרמדיקים, מטפלים סיעודיים, מרפאים בעיסוק, רוקחים ועוד.

תנאי הקבלה ומשך הלימודים

תנאי הקבלה לקורס ברפואה סינית משתנים בין מוסדות הלימוד השונים ובהתאם לסוג ההכשרה עצמה. ישנם קורסים שתנאי הקבלה אליהם מינימליים ולכן יתאימו לכל מי שמעוניין להשתלב בלימודים. קורסים אחרים לעומת זאת, דורשים רף הכולל 12 שנות לימוד או בגרות מלאה וכן הסמכה או ידע כלשהו בתחומים כמו אנטומיה, פיזיולוגיה וכו'.
מאחר ורבים משלבים בין הלימודים לעבודתם הנוכחית, בדרך כלל מבוצעים לימודים אלו במסלולי ערב ובימי שישי בבוקר. מדובר בתנאי לימוד נוחים מאוד שמייצרים במצטבר אלפי שעות לימוד המשלבות בין חומר תיאורטי לבין התנסות מעשית. משך הלימודים עצמו הוא ארבע שנים.

מגוון אפשרויות תעסוקה

בוגרים שיסיימו את לימודי הרפואה הסינית יוכלו להשתלב במגוון משרות: כשכירים בקליניקות וניהול קליניקות המעניקות טיפולי רפואה משלימה, טיפולי ספא, קופות חולים ובתי חולים המעניקים שירותי רפואה אלטרנטיבית, מרפאות כאב וכיוצ"ב. או כעצמאיים בקליניקה פרטית בה אפשר לטפל בלקוחות בבלעדיות ולהיות המקור לתחושותיהם הטובות ולייצוב איכות חייהם מחדש.

מקצוע מעשיר, מספק ומלא שליחות

אם אתם מחפשים קריירה שמשלבת בין אנשים, ריפוי וחקר, טכניקות פעולה שונות ועבודה שבה כל מטופל הוא אתגר בפני עצמו – מומלץ שתבדקו כבר עכשיו את לימודי הרפואה הסינית ותקבלו החלטה טובה לחיים. בזכות הלימודים תוכלו להשתלב כמטפלים בשוק העבודה תוך שאתם ממשיכים לשכלל את הידע והמיומנויות, לטפל ברבבות של אנשים עם הזמן ולהצליח למצוא מזור לבעיותיהם המורכבות והמייאשות ביותר ולחוות מכך תחושת שליחות וסיפוק אדירים.