יתרונות לימודי רפואה משלימה

 

יתרונות לימודי רפואה משלימה
 

בשנים האחרונות עולה הביקוש ללימודי רפואה משלימה ונראה שהסיבה לכך ברורה: קצב החיים בעידן המודרני מזמן לנו אורח חיים אינטנסיבי ולחוץ, שמשפיע באופן טבעי על הבריאות הגופנית והנפשית. לימודי הרפואה המשלימה מגלמים בתוכם את היכולת להימנע מסטרס ומלחצים, למצוא פתרונות טיפוליים למכאובים שונים שהרפואה המערבית טרם מצאה להם תשובה ולהשפיע לטובה על הרגלי החיים כך שיהפכו לאיכותיים, מטיבים ובריאים.

תחומי העיסוק ברפואה משלימה

הרפואה המשלימה חובקת מספר רחב של תחומים טיפוליים אלטרנטיביים ומתמקדת בשלושה תחומי טיפול עיקריים:

  • טיפול בגוף והנפש בתחומים כמו דיקור סיני, CBT, דימיון מודרך, אקסס בארס, רייקי ועוד
  • טיפולי מגע ותנועה במסגרת רפלקסולוגיה, שיאצו, וואטסו, טווינא, יוגה, טאי-צ'י, צ'י-קונג ועוד
  • טיפולים באמצעות מוצרים מן הטבע וביניהם צמחי מרפא, מינרלים, תוספי תזונה וויטמינים.

שילוב בעולמות הרפואה המודרניים

בעשורים האחרונים ישנה הכרה רחבה בתחומי הרפואה המשלימה וביכולותיה. הרפואה המערבית שעד לפני פחות מחצי מאה התמקדה רק בשיטות מדעיות עדכניות, הבינה כמה קריטי השילוב בין שתי הגישות יחד. לא בכדי רופאים רבים ממליצים למטופליהם גם על טיפולים משלימים כמו ויטמינים או דיקור סיני, לצד טיפולי גוף ותנועה והרגלי חיים בריאים.

קריירה עצמאית מספקת ומתגמלת

להבדיל ממערכת הרפואה הקונבנציונלית, הרפואה המשלימה איננה ממוסדת. יש מי שרואה בכך חיסרון משום שהמטפלים ברפואה המשלימה הם אדונים לעצמם ואין גוף שמפקח, מסדיר ומאגד אותם.

ועם זאת, אם תמיד חלמתם לטפל באחרים, לעזור להם ולמצוא פתרון לבעיותיהם הפיזיולוגיות והרגשיות, להשיג איזון בחייהם ולטפח הרגלי חיים בריאים, לספק איכות חיים יציבה ומטיבה ממקורות טבעיים בלתי פוגעניים או נצלניים ויחד עם כל אלו גם להיות בעלי עסק עצמאי משלכם – הרפואה המשלימה היא המקום המושלם עבורכם.

עולם גדוש באפשרויות

לימודי רפואה משלימה מציידים את הסטודנטים שלהם בידע עשיר, שמגיע לרבדים עמוקים ויסודיים מאוד. קיימת יותר מדרך אחת לממש את עצמכם בתחום ובאמצעות הידע שתרכשו, תוכלו לפעול בקליניקות פרטיות כמטפלים עצמאיים, לפעול מטעם קופות החולים השונות, לעבוד מול ארגונים גדולים ומוסדיים כמו בתי חולים, מוסדות שיקומיים, בתי אבות, הוספיסים, בעלי צרכים מיוחדים, גני ילדים, חברות יוקרתיות במשק ועוד המון.

גם אם תבחרו שלא לטפל באחרים אחרי הלימודים, תוכלו להשתמש בידע שלכם באופן אישי כדי להטיב עם חייכם, לפתוח דלתות למקצועות שדורשים לימודים אקדמיים, לפנות לתחומי ההוראה, לימודי הפילוסופיה הסינית ואפילו לנהל קליניקה של מטפלים אחרים.

מה מרוויחים מלימודי רפואה משלימה?

משך הלימודים משתנה בהתאם לסוג הגישה הטיפולית הנלמדת, אך מרביתם עומדים על ארבע שנים, עם האפשרות להמשיך ולהעמיק את המיומנות והידע גם בהשתלמויות, בלימודי המשך והתמחויות שונות. אלו שימשיכו ללמוד, להתפתח ולהעשיר את יכולותיהם, יגיעו תוך כמה שנים לפרנסה מכובדת ולמוניטין היוקרתי שחלמו עליו.

להעניק לאחרים את החיים במתנה

למנוע את המיגרנות הקשות שפוקדות מטופלת לאורך כל חייה, או לפתור את הבעיה במערכת העיכול שממנה סובל מטופל מסוים מעניקים סיפוק אדיר והם מלווים בהכרת תודה עמוקה. אנשים שטיפלתם בהם ומצאתם מזור לבעייתם אחרי שאף גורם טיפולי אחר לא הצליח, תמיד יזכרו אתכם לטוב וישמחו לספר עליכם בגאווה ובאושר גם לאחרים. הם לעולם לא ישכחו כיצד הענקתם להם שוב את חייהם במתנה.

למי מתאימים לימודי רפואה משלימה?

אם אתם בעלי ראש פתוח, מרגישים שאתם רוצים לעזור לאחרים ולטפל בהם, למצוא תחום שרואה את האדם כמכלול ולא חלקים-חלקים, לאזן בין עולם אינטנסיבי וטכנולוגי לבין טבע, הרמוניה ושלווה, נכונים לעבודה קשה אך מתגמלת ויש לכם חזון ושאיפות שנוגעים לקריירה עצמאית מספקת – מקומכם בלימודי הרפואה המשלימה!