אבחון גוף-נפש-רגש כטיפול וכדרך חיים

זה כלל לא במקרה שככל שהחיים הולכים ומשתכללים, כך יותר ויותר אנשים מחפשים קרבה לעולם הטבעי והגשמי. אנו חיים בעידן חדש של מודעות וידע, עולם רחב ומגוון שמציע מהות וגילויים, ביניהם גם השלמה מלאה יותר בין גוף ונפש שמסוגלת להסביר ולחשוף חסימות ומכאובים שמונעים התקדמות. עולם הידע החדש מתייחס למגוון שיטות מרפא מיתולוגיות, שהרפואה המערבית-מודרנית הכירה ואימצה רק בעשרות השנים האחרונות, ביניהן גם תחום האבחון של גוף נפש ורגש.

לימודי אבחון בגוף-נפש-רגש

סודות הרפואה מהמזרח הקדום זוכים למקום של כבוד באקדמיה והופכים לבחירה הראשונה של סטודנטים שמעוניינים ללמוד מקצוע טיפולי מוביל, איכותי, מכובד ומעמיק. תחומי הרפואה הקדומה המסווגים כיום כאשכול הרפואה המשלימה, מציעים למידה המשלבת ענפים ברפואה פיזית כמו אנטומיה ואימונולוגיה יחד עם מתודות נפשיות ופסיכותרפיסטיות.

מהו גופנפש בראייה הטיפולית?

כאשר אנו מדברים על לימודי אבחון גוף-נפש-רגש, אנו מתייחסים לאספקט טיפולי שרואה בגוף כמכלול הוליסטי. גישה זו גורסת שמצב נפשי עלול להיגרם כתוצאה מכשל פיזיולוגי בגוף האדם וגם להיפך. גישה זו מקבלת כיום מקום מכובד מאוד בתפיסה של תרבות המערב ולכן אלו שמצליחים לטפל דרכה בהצלחה, זוכים לפתח קריירה מרשימה מאוד, גדושה בעשייה ולמידה מתפתחת וכמובן גם רווחית במיוחד.

לתורת הטיפול העתיקה יש היסטוריה עשירה בת אלפי שנים. היא גורסת שאדם אמור לחיות בשלום עם הטבע וכך גם עם עצמו ולאפשר זרימה טבעית. משמע, שחרור של חסימה כאשר היא נוצרת. אחת מטכניקות הטיפול היעילות ביותר סביב נושא זה היא רפלקסולוגיה, שכיום מוכרת כתחום טיפולי נחשב ברפואה המשלימה. הרפלקסולוגיה ממפה את כל מערכות הגוף דרך התבוננות ומגע בכפות רגליים וכך מאבחנת ומטפלת במכלול עצום של חסמים, כלומר של כאבים ובעיות.

אבחון גוף-נפש-רגש כטיפול וכדרך חיים
אבחון גוף-נפש-רגש כטיפול וכדרך חיים

רפואה משלימה כגישה טיפולית יעילה

בתחום אבחון הגוף-נפש-רגש קיימות גם שיטות הוליסטיות לאיתור חסימות פסיכולוגיות, לפיהן ניתן לאבחן קשב וריכוז, לאתר מצבים רגשיים ולשפר אותם מתוך טיפול תואם ובלתי פולשני. נהוג לבצע תחילה אבחון ראשוני של המטופל מבחינה פיזיולוגית ונפשית, לבדוק את אורח חייו וכעת לגשת לטיפול בגורמי המחלה עצמם מהשורש ולא רק בתסמינים. מלבד רפלקסולוגיה, ניתן לפגוש בענף האבחון ההוליסטי גם מקצועות כמו רפואה סינית, עיסוי, פרמקולוגיה ועוד.

לימודים עם אופק תעסוקתי ואישי

סטודנטים שבוחרים ללמוד את סודות אבחון הגופנפש צפויים לגלות עולם עשיר ומרתק המאפשר להם לאבחן אחרים ולהציע אלטרנטיבה טיפולית יעילה. יחד עם זאת, מדובר בתחום שמציע שפע הזדמנויות לגילוי ולטיפול עצמי וכך מאפשר ללומדים לשמור על בריאות גופם ונפשם באופן אקטיבי, ככלי מדהים ומעצים להמשך החיים.

במה עובדים?

בוגרי הלימודים בתחום נהנים ממגוון אדיר של אפשרויות, החל משילוב במערכות הרפואה הקהילתיות כמו מרפאות, קליניקות ואפילו במסגרות תאגידיות וכלה ביציאה לחיים עצמאיים בהם המטפל והמאבחן הוא אדון לעצמו. אפשרויות התעסוקה רבות וחולשות על כל קצוות המדינה, כאשר התחום עצמו תמיד מציע אפיקי למידה והשלמות חדשים שמכוחם ניתן לבסס קריירה ענפה ומכובדת יותר לאורך השנים.

לימודי רפלקסולוגיה ורפואה משלימה במכללת מדיסין

מכללת מדיסין מהווה את בית הספר לרפואה משלימה של המכללה למנהל ומובילה את תחום הרפואה המשלימה בישראל במשך יותר מ-50 שנות פעילות. הלימודים מועברים באופן מקיף ומקצועי על ידי צוות הוראה מתחומי הטיפול הנלמדים, לכולם ניסיון מעשי עשיר ומוכח. הלימודים כוללים התנסות מעשית בתחומים הנלמדים, המאפשרת השתלבות מיידית במקומות איכותיים בשוק העבודה.

לעמוד לימודי רפלקסולוגיה במכללת מדיסין >>