רפואה סינית קלאסית

לימודי הרפואה סינית מתפרסים על פני 4 שנות לימוד וכוללים בתוכם הבנה חדשה ומעמיקה של הגוף האנושי על כל רמותיו. הפילוסופיה הסינית הרואה את העולם והאדם כאחד כוללת בתוכה כלים המסייעים להבין, לפענח, לאבחן ולטפל באדם מתוך תפיסה שלמה של האדם כמערכת המתאזנת עם עצמה ועם העולם הסובב אותה. המסלול לרפואה סינית נותן את הכלים הטובים ביותר לרכישת ידע, מהרמה הפרקטית של איתור נקודות ועד לרמה הרוחנית של מבט חדש ומעמיק דרך הפילוסופיה הסינית ותפיסת הדאו. מגמת הרפואה הסינית שלנו מהווה המשך לשושלת מפוארת של ד"ר ואן ביורן, אחד מהאבות המייסדים של הרפואה הסינית הקלאסית במערב והמורה שלימד את השמות המובילים בתחום הרפואה הסינית במאה העשרים. בצוות ההוראה מורים ומטפלים מנוסים שהוכשרו ברפואה קלאסית, בעלי קליניקות מצליחות וחוקרים של הכתבים הסינים העתיקים. רוב הצוות הם המורים הוותיק והמנוסה של מכללת 'מזרח מערב' לשעבר. כחלק מתכנית הלימודים הסטודנטים שלנו מקבלים הכשרה בגישת הגזעים וענפים (stems and branches) – שיטת אבחנה וטיפול ייחודית אשר מלמדת את המטפל לאבחן ולטפל על פי זיהוי נטיות שונות, חולשות וחוזקות מולדות של המטופל. כאן תקבלו גם את לימודי אבחנת הדופק (כלי האבחנה המדוייק והמורכב ביותר ללימוד). תכנית הלימודים בת כ- 3100 שעות לימוד עומדת בסטנדרטים המקובלים כיום בארץ וכוללת שפע תכנים ותרגולים נוספים שהופכים את הבוגרים שלנו לחוד החנית של הרפואה הסינית בישראל.

מטרות המסלול:

  • להכשיר מטפלים ברפואה סינית הרואים את מקצועם כרפואה מונעת וכרפואה משלימה אך לא אלטרנטיבית. בעלי ידע, מיומנויות ויכולת אבחונית בטיפולים השונים להם זקוק המטופל בהתאם לראיה והפילוסופיה הסינית.
  • הכשרת מטפלים רב תחומיים בעלי יכולת תשאול, אבחון וידע המאפשרים דיאלוג בין הרפואה המערבית והמשלימה כך שיוכלו לעבוד בשיתוף פעולה עם הרופאים, מטפלים אחרים וחוקרים.
  • הכשרת מטפלים בעלי נסיון קליני רב טרם קבלת התעודה: התלמידים יבצעו כ- 300 טיפולים בפועל בהשגחה והדרכה של מנחים בקליניקת הסטודנטים.

תנאי קבלה:

  • 12 שנות לימוד (למתעניינים מתחת לגיל 30). אין מגבלות ההשכלה למתעניינים מעל גיל 30
  • ראיון קבלה
  • ידע השפה האנגלית ברמה הבסיסית

מנהל לימודים:

  • לימודים כ- 4 שנים
  • הלימודים משולבים הרצאות פרונטליות ותרגול מעשי
  • בחנים ומבחנים בכל המקצועות
  • החל משנה 3 - דיונים קליניים וסטאג' קליני

נושאי הלימוד:

פילוסופיה סינית (פיזיופילוסופיה)

בקורס זה נלמד איך הטבע והאדם מתחברים, כיצד העונות, הכיוונים והאלמנטים משפיעים ומתבטאים באדם דרך אבריו הפנימיים. מהן דרכי ההזנה והבקרה של הטבע על עצמו, כיצד חילופי העונות והזרימה הטבעית משפיעים על האדם ומה יכול להשתבש ברצף זה. בנוסף נלמד את מגוון הדרכים שבהן מתבטא הצ'י בגוף האדם, שלל התופעות האלרגיות.

איתור נקודות

בקורס נלמד גישה למציאת נקודות הדיקור שדרכן מתבצע הטיפול: מונחים מקצועיים המאפשרים להבין את ההסברים האנטומיים, דרכי מדידה ומידות המתאימות לגופים שונים, ערוצי הזרימה השונים בגוף, מיקום מדוייק של כל נקודה בגוף. בשנה השניה נתמקצע באיתור נקודות, נחלק את הגוף הפעם על פי איזורים ונתמקד בכל אחד בנפרד, נלמד טכניקות ונתחיל לתרגל דיקור במחטים.

תפקודי נקודות

זהו הבסיס להבנת השפעתם הייחודית של כל נקודה בגוף. בקורס זה נלמד מהי נקודת דיקור, מהן הקבוצות האנרגטיות שהנקודות משתייכות אליהן, נלמד ונדגיש את הרעיון האנרגטי מאחורי כל המרידיאן וכיצד כל נקודה על המרידיאן משפיעה באופן שונה.

פתולוגיה סינית (סינדרומים)

בקורס זה נלמד כיצד כל אחד מהאיברים יכול לצאת האיזון ומה היא הדרך שבה השיבוש המתבטא ומתפתח.

טווינא

זוהי טכניקת המגע הנפוצה והמקובלת בסין, נלמד בקורס זה עמידת מוצא, יציבה מול המטופל, טכניקות מגע ייחודיות לטווינא. נתרגל רבות כל תנועה תחת פיקוח צמוד ונתמקצע בכל אחת כדי להרכיב מהן בהמשך רצף טיפולי (לדרגת מטפל). בשנה שניה ושישית – התמכות במערך של טיפול שלם ונתחיל ללמוד פרוטוקולים לטיפול בבעיות נפוצות שונות וגם טיפול בילדים (לדרגת מטפל מוסמך).

רפואה מערבית

קורס מורחב להבנת המערכת הפיזיולוגית כפי שנחקרה ונתפסת על ידי המדע המערבי. נלמד מערכות גוף שונות, הפעולות השונות שמתרחשות בהן והשפעתן על הבריאות הכללית: אנטומיה, פיזיולוגיה, פתולוגיות, בדיקות מעבדה שונות, בדיקות פיזיקליות, פארמקולוגיה, עזרה ראשונה והחייאה.

מטפל-מטופל ומבוא לפסיכולוגיה

כיצד להתנהג בקליניקה, מהי הקשבה, כיצד להתמודד עם מטופל כועס, מה הדרך לבקש תשלום, בקורס זה ילובנו כל האתגרים ביחס בין המטפל למטופל.

צ'י קונג

תרגול אנרגיה סיני המתבצע לחיזוק, הזרמה ותחזוקת הגוף והצ'י שבו. נתרגל ונלמד עמידות בסיס ונחווה אנרגיה בגופנו תוך כדי תנועה.

צמחי מרפא סינים

זהו חומר הבסיס לטיפול ההרבולוגי הסיני. בקורס זה נלמד מהן התכונות הייחודיות לכל צמח וכיצד להבין אותן, נלמד סוגי צמחים ושיוכם לקבוצות טיפול שונות וזאת כדי שנדע לחבר ולאגד את הצמחים לפורמולות טיפול בהמשך הדרך. בשנה השניה - רקיחה של פורמולות מאותם הצמחים הבודדים - שילובים שונים המשמשים לטיפול במגוון מצבים שונים, חיצוניים ופנימיים. בשנה הרביעית בתוכנית הלימודים הכרה של צמחים מתקדמים

תזונה סינית

תזונה טיפולית לשימוש בהמלצות תזונה למטופל כדי לסייע לו להביא את עצמו לבריאות ולתת בידיו כלי טיפולי עצמאי.

טכניקות מתקדמות (איתור, דיקור, מוקסה, כוסות רוח)

טכניקות שונות לביצוע בטיפול: חיזוק ופיזור, כוסות רוח, גוואשה, אלקטרו ועוד.

סמינר דופק מתקדם

נלמד לאזן מפות דופק דרך הבנת המפה, התייחסות לאיזון בין האלמנטים, האברים והשכבות השונות, נלמד על בחירת נקודות ונקיטת האסטרטגיות הטיפוליות הנכונות.

סמינר כאב, גניקולוגיה, מיוחדים

הרצאות העשרה מיוחדות–נלמד ונעמיק בנשאים יחודיים ודרכי הטיפול בהם, הבנת היחודיות הנשית על מגוון מצביה וגילאיה והטיפול המתאים לכל מצב וזמן. מצבי מחלה שונים על פי מערכות, איך נבדיל בניהן, איך נטפל בכל אחד וכיצד נייחד טיפול מיטבי לכל בעיה.

גזעים וענפים

גולת הכותרת של הרפואה האנרגטית הרואה ומטפלת ביחודיות המטופל. נלמד להבין את חשיבתנו תאריך הלידה, את הבנת העונה, השנה, החודש והיום והשימוש הנכון במידע זה כדי לבנות טיפול מדויק ובר תוצאות. קליניקה רפואה סינית – קבלת מטופלים בעזרת הלווי המקצועי של מרצים .

התעודות:

  • מטפל מוסמך ברפואה סינית קלאסית
  • דיקור סיני
  • מאבחן בתורת הגזעים והענפים
  • מטפל בטווינא
  • מטפל בכיר בטווינא
  • מטפל בצמחי מרפא סינים

שאלות ותשובות

לקבלת מידע על הקורס מלאו פרטים