יום ג', כה’ בשבט תשע”ז
    מי אנחנו  |  כניסת סטודנטים  |  שלוחות  |  יצירת קשר  |  מפת הגעה  |  דף הבית  
 
 
מכללת מדיסין, מבית המכללה למנהל, משתתפת בפעילויות חברתיות רבות וחרטה על דגלה סיוע ותרומה לקהילה.
קינסיולוגיה מסלול תלת שנתי במכללת מדיסין נתניה לפרטים 073-2481588 פתיחה 04.1.17
פורסם: 13:06 (16/11/16) יפה .
קינסיולוגיה התפתחותית
מסלול הכשרת מאמנים ומנחים מקצועיים
מרכזת המסלול ומנחה: שרה דהן


קורס חד שנתי/דו שנתי/תלת שנתי
תעודות* : שילובים המרכז הישראלי לקינסיולוגיה וחשיבה מחדשת, מדיסין קולג'/המכללה למנהל, המרכז הבינלאומי לקינסיולוגיה חינוכית (EDU-K) – ד"ר פול דניסון והמרכז הבינלאומי לקינסיולוגיה וחינוך שבהולנד

קינסיולוגיה התפתחותית היא שיטת עבודה וגישה לחיים שבה ניתן לזהות ולאתר את הגורמים החוסמים את האדם ברמה הרגשית, הפיזית, התזונתית והאנרגטית, מאפשרת לו לשבור את אותם מחסומים ולהשיב לעצמו את סמכותו ועוצמתו הפנימית ואת יכולת הבחירה שלו לגבי הרגשתו והתנהגותו בכל מצב.

הקינסיולוגיה ההתפתחותית מדגישה את האחריות אישית כמפתח ליצירת שינוי. בשיטה זו נעשה שימוש בבדיקת שריר (Muscle Test) המאפשר תקשורת ישירה עם הגוף והנפש, ובאמצעותו יכול הקינסיולוג לאתר באופן שיטתי ומבוקר היכן קיימות חסימות ומעוררי מתח ומהם הכלים שבאמצעותם ניתן להגיע לאיזון. התהליך נעשה בשיתוף מלא ופעיל עם האדם ולפי הקצב הנכון לו.

לקינסיולוגיה ההתפתחותית יישומים רבים המשמשים לאיזון האדם השלם: שחרור מעגלים חסומים בקשר של מוח וגוף, חיזוק השרירים והיציבה, התאמת תזונה, זיהוי ונטרול אלרגיות, שיפור יכולות למידה, שחרור חסימות רגשיות מן העבר והתמודדות במצבי מתח בכל תחומי החיים כגון: קשב, ריכוז, חרדות, דימוי עצמי, תקשורת בין אישית, הצבת מטרות, השגת יעדים ועוד.

העבודה מתבצעת בעזרת ארגז כלים שבו: תרגילים מאזנים ותרגילי תנועה שונים, עיסוי עדין של נקודות אנרגטיות חשובות, טכניקות לחיזוק השרירים והיציבה, איזון אנרגיית המרידיאנים (קווי אנרגיה ע"פ הפילוסופיה הסינית), שחרור מתח רגשי, דמיון מודרך, אינטליגנציות מרובות בתנועה בשילוב הליכה בעקבות השמונה, תרגילים לאיזון תבניות התנועה הבסיסיות והרפלקסים הינקותיים, קלפי השלכה, משחקי תפקידים ועוד.

על הקורס:
הקורס מכשיר מאמנים ומנחים מקצועיים בשיטת עבודה מעמיקה וייחודית ומאפשר התנסות בתהליך צמיחה והעצמה אישית למשתתפיו. הקורס מקנה לבוגריו מיומנויות הנחיה ואימון אישי וארגז כלים נרחב בגישה הוליסטית המשלבים זיהוי חסימות מדויק ואפשרויות נטרול מתח מגוונות ורבות עוצמה.

הקורס משלב הרצאות פרונטאליות הדגמות ותרגול מעשי +סטאז' (התלמידים מתרגלים זה על זה במהלך השיעורים ומחויבים בהגשת עבודות המתעדות התנסות פרטנית עם מאומנים/מודרכים. התלמידים מתנסים בעבודה מעשית הכוללת את כל החומר הנלמד בשנה זו, תוך השגחה וייעוץ צמוד של מנחת הקורס)

משך הקורס: 30 מפגשים שבועיים בני 4 ש"ש כ"א בכל שנה .
ספרות מקצועית: עזרי הלימוד אינם כוללים ספרות מקצועית חובה בעלות של 245 ₪

* חלוקת תעודות בסיום כל שנה בנפרד

* סיום המסלול התלת שנתי בהצלחה וקיום קליניקה פעילה מקנה זכות השתתפות בקורס הסמכה להדרכת תרגילי מוח 101 Brain Gym® מטעם האגודה הבינלאומית לקינסיולוגיה חינוכית

Brain Gym® International


נושאי הלימוד:
שנה א' (150 ש"ל ב- 30 מפגשים בני 5 ש"ל כ"א)
• תרגילי מוח BRAIN GYM®
• אומנות בדיקת השריר.
• תשאול והגדרת מטרה.
• מגע בריאות – שיפור האיזון הטבעי וחיזוק המערכת החיסונית של הגוף, שחרור מתח שרירי ורגשי.
• קלפי השלכה ותובנות – ככלי לעבודה רגשית.
• מפת הרגשות (הברומטר ההתנהגותי) – כלי לזיהוי דפוסים רגשיים והתנהגותיים.
• טכניקות לשחרור מתח רגשי שלילי ולשינוי מצב התודעה.
• טכניקת ירידה בגילאים – זיהוי ונטרול חוויות שליליות ומעוררי מתח מן העבר לשיפור התפקוד בהווה ובעתיד.
• נוכחות טיפולית ופיתוח יכולות אימון וייעוץ - אומנות שאלת שאלות, הצטרפות והובלה, מערכת יחסי עוזר – נעזר, העצמה ושינוי, מבנה מפגש ועוד.
• הכנה והגשת תיקי אימון /הנחייה


שנה ב' (150 ש"ל ב- 30 מפגשים בני 5 ש"ל כ"א)
• תרגילי מוח למתקדמים
• אסטרטגיות בתנועה – התפתחות רפלקסים ינקותיים ותבניות תנועה בסיסיות והשפעתם על חשיבה, למידה והתנהגות.
• שיפור יכולות הלמידה – עיוורון מילים.
• OBO – ארגון תבניות המוח (הדגם הדומיננטי, פרופיל למידה, חשיבה והתנהגות)
• עיוורון חיים משולב עם שבעת הממדים לעומק – טכניקת עבודה מקיפה לאיזון האדם השלם
 זיהוי מכשולים ותבניות התנהגות מגבילות.
 התאמות תזונתיות, ויטמינים ומינרלים.
 פרחי באך.
 אלרגיות.
 צ'אקרות.
 כישורים אישיים – השפעת מבנה הגוף והפנים על התפקוד האישי.
 עבודה עם גילאים צעירים, תיווך.
 הכנה והגשת תיקי אימון/הנחייה

שנה ג' (150 ש"ל ב- 30 מפגשים בני 5 ש"א כ"א)
• מעגלי ראייה – קינסיולוגיה חינוכית
• עיוורון חיים מתקדמים
 חמשת האלמנטים על פי הגישה הסינית.
 צבעים
 נטרול התנהגויות כפייתיות - פוביות, התמכרויות, אובססיות.
 עבודה על פי אנרגיית המרידיאנים
 טכניקות מתקדמות לנטרול מתח רגשי
• תהליכי עבודה ממוקדי מטרה
• איזון כימית המוח על פי נוירוטרנסמיטורים
• פרקטיקום/סטאז'
הכנה והגשת תיקי אימון/הנחייה




פירוט נושאי הלימוד בשנה א'

תרגילי מוח BRAIN GYM® - בחלק זה נלמד על מבנה המוח ואופן פעולתו, מהו תהליך האיזון הבסיסי בן חמשת הצעדים, מהי שימת לב, כיצד בוחרים מטרה לעבודה ומה הפרמטרים להגדרתה, תרגילי תנועה ומאזני מוח/גוף ליצירת שילוב ושיתוף פעולה בין המוח וגוף, תהליכי עבודה לאיזון שלושת ממדי המוח והגוף: הצידיות, המרכוז והמיקוד שמטרתם שיפור מיומנויות תקשורת, ארגון, תפיסה, הבנה ושינוי זוויות ראיה ותהליכי איזון לקשב, לראיה/התבוננות, מוטוריקה גסה ועדינה וגישות חיוביות למצבים שונים בחיים. בנוסף, נלמד בחלק זה לעבוד עם הליכה אינסופית, מנדלות ותהליכים בסיסיים לעבודה עם קלפי השלכה. חלק זה נותן התנסות בכלי "שימת הלב" כהכנה לבדיקות השרירים שהופכות להיות הכלי העיקרי בקורס.

אומנות בדיקת השריר - בחלק זה נלמד ונתאמן בבדיקות שרירים אשר בעזרתן אפשר לבדוק את תגובתו הגופנית של האדם הנבדק למצבי מתח או למעוררי מתח. בחלק זה של הקורס נבין לעומק כי בדיקות השרירים כמוהן כמעשה אומנות ונלמד כיצד לבדוק שרירים כדי להשיג תקשורת אמיתית עם הנבדק. הנושאים הנלמדים בחלק זה: האנטומיה של השריר והקשר שלו אל המוח כביו פידבק, מעגל שריר פתוח/סגור, מציאת שריר מייצג לתקשורת עם הגוף, הקמת "קו תקשורת" עם הגוף.

.

מגע בריאות שלב 1 - בחלק זה נלמד לבדוק 14 בדיקות שרירים הקשורים ל- 14 המרידיאנים, נלמד לאזן את אנרגיית המרידיאנים, באמצעות כלים המשולבים משיטות מהפילוסופיה הסינית והמערבית כמו עיסוי נקודות עצביות-לימפטיות ונקודות אחיזה עצביות דמיות. נכיר את תפקודי האיברים הקשורים למרידיאנים על פי הגישה המערבית ועל פי הגישה הסינית. טכניקות העבודה מבוססות על עקרונות הקינסיולוגיה היישומית אשר בה הושם דגש על העובדה כי שינויים בשרירים, בתנועה וביציבה, יכולים להשפיע ולשקף שינויים במערכות הגוף השונות כולל בתפקוד המוח. התוצאה היא חיזוק המערכת החיסונית של הגוף, יציבה משופרת וקואורדינציה טובה יותר, שחרור של מתח שרירי, תזונתי ורגשי, והפחתה של כאבים.

קלפי השלכה ותובנות- בחלק זה למד כיצד לעבוד עם קלפי השלכה המשמשים לעבודה רגשית ולהבנת מסרים מהתת מודע. נלמד תהליכי עבודה הקשורים למערכות יחסים, הילד הפנימי, התמודדות עם מצבי לחץ ועוד.

מפת הרגשות - זהו כלי לזיהוי דפוסים התנהגותיים ורגשיים ובעזרת בדיקת שריר נלמד לזהות היכן אנו במפה. נלמד כיצד לספר את סיפור המפה וטכניקות רבות לשחרור המתח הרגשי, ירידה בגילאים וכדומה.

שילובים הלכה למעשה - בחלק זה נלמד מהי נוכחות טיפולית ונפתח יכולות אימון והנחייה - אומנות שאלת שאלות, הצטרפות והובלה, מערכת יחסי עוזר – נעזר, העצמה ושינוי, מבנה מפגש, setting ועוד.



פירוט נושאי הלימוד בשנה ב'

תרגילי מוח מתקדמים – בפרק זה נלמד את התהליכים המתקדמים של גישת תרגילי מוח. נלמד איזונים המאזנים בו זמנית את שלושת הממדים בכך נשלים את קורס תרגילי מוח 101 בשלמותו.

אסטרטגיות בתנועה – התפתחות רפלקסים ותבניות תנועה בסיסיות והשפעתם על חשיבה, למידה והתנהגות - בחלק זה נלמד על הקשר בין התפתחות תבניות תנועה בסיסיות (המתפתחות עוד ברחם ומופעלות החל מן הלידה) ובין התפתחות המוח, נלמד לזהות היכן ישנה חסימה בהטמעה נכונה של התנועה וכתוצאה מכך קיימת מגבלה פיזית, התנהגותית וקוגניטיבית וכיצד ללמד את הגוף להטמיע בצורה נכונה את התנועה. בנוסף, נלמד לזהות ולאתר רפלקסים ינקותיים אשר אינם משולבים נכון במערכת התנועה של הגוף וכיצד לאזן את השילוב שלהם בעזרת תנועות ותרגילים מיוחדים. שלב זה מקנה כלים לעבודה עם ילדים ומבוגרים כאחד.

עיוורון מילים, שיפור יכולות הלמידה - חלק זה עוסק בקשיי למידה למיניהם. בנושא זה המהווה העמקה והשלמה לנושא "יצירת שילובים בין המוח והגוף" נלמד לזהות ולשחרר חסימות- נקודות עיוורון לנושאים הקשורים בעיקר ללמידה - קריאה, כתיבה, חישוב, חזרה על סיפור, ציור, אחיזת עיפרון, חציית קו אמצע וכדומה תוך כדי בדיקות שרירים כדי לאתר באיזה תפקוד למידה קיימת הפרעה. נלמד להתאים על פי בדיקות השריר את התרגילים המתאימים לכל חסימה כמו: תרגילים לחציית קו האמצע, הטמעת אותיות ומספרים, הבנת הנקרא, קיבעון, שחרור שרירי עיניים, קואורדינציה וכדומה.

הדגם הדומיננטי – בחלק זה נלמד לזהות ולהבין את דגם הלמידה האישי של האדם המורכב ממחצית המוח הדומיננטית ומאברי למידה דומיננטיים כעין, אוזן, יד ורגל. דגש מושם על התפקוד השונה של כל מחצית מוח (שמאל – לוגי, ראיית הפרטים הקטנים, הגיון, מילים, מספרים וכו'. מחצית מוח ימין – אינטואיציה, ראיית התמונה השלמה, מוזיקה, יצירתיות, דמיון וכו') נלמד לזהות כיצד אנו פועלים בזמן מתח ולצפות מראש אילו לומדים ייתקלו באילו בעיות ועל ידי כך להתאים תרגילים לשילוב ושיטות הוראה מתאימות

OBO ארגון תבניות המוח - קורס זה הוא אחד הקורסים במסלול השלם של הקינסיולוגיה החינוכית. קורס
זה פונה אל נושא הדגם הדומיננטי המסתגל –פרופיל הלמידה האישי של כל אחד מאיתנו בסיטואציות שונות, מעמיק את ההבנה לגביו ומאפשר תהליכי איזון ייחודיים לנושא זה. בפרק זה נלמד תרגילי אנרגיה ייחודיים שפותחו עבור הדגם הדומיננטי.

עיוורון חיים - חלק זה מהווה בעצם את רוב רובה של השנה ובו נלמד טכניקות איזון רחבות ועמוקות המיועדות לשחרר מתח וחסימות בכל נושא ונושא בחיים – מערכות יחסים , דימוי עצמי, הצבת מטרות, השגת יעדים, פחדים למיניהם, אלרגיות ועוד. נעמיק בנושאים רבים ומגוונים הנוגעים לאיזון מעגלי האנרגיה השונים של האדם: הפיזי/מבני, החשמלי/אלקטרומגנטי, הרגשי, התזונתי/כימי, האנרגטי ועוד. נלמד תהליך עבודה מובנה אשר מאפשר לזהות מהם המכשולים המפריעים למתאמן/למודרך להגיע אל המטרות והיעדים שלו ובאיזה מעגל אנרגטי נמצאת החסימה שהם יוצרים, ולאחר מכן נלמד כיצד לסלק אותם על ידי טכניקות ותרגילים כמו: איזון קוטבי, שסתומי מעיים, נטייה לבקע סרעפתי, קלואקל, צ'אקרות, תמציות פרחי באך, נקודות על המרידיאנים, היואיד, עבודה עם צבעים וכדומה. נוסיף טכניקות הלקוחות מקורס שבעת ממדי האינטליגנציה – הקורס המתקדם ביותר של הקינסיולוגיה החינוכית.

בקורס זה נפגוש לראשונה בנושא "כישורים אישיים- השפעת מבנה הגוף והפנים על התפקוד האישי" - מה אנו יכולים ללמוד מתווי הפנים וממבנה הגוף של כל אחד ואחד ולשלב ידע זה לטובת שחרור מתח שלילי.

במהלך הקורס הזה אנו מעמיקים את ההכשרה הניתנת לייעוץ, מושם דגש על תהליכי עבודה פרטניים ואיך להעביר אותם בדרך הטובה ביותר. התלמידים מתנסים בעבודה מעשית הכוללת את כל החומר הנלמד בשנה זו, תוך השגחה וייעוץ צמוד של מדריכי הקורס.

גם במהלך שנה זו התלמידים מתרגלים זה על זה במהלך השיעורים ומחויבים בהגשת עבודות המתעדות התנסות פרטנית עם מאומנים/מודרכים.


פירוט נושאי הלימוד בשנה ג'

עיוורון חיים מתקדמים - בשלב זה אנו מעמיקים את הבנתנו ואת יכולתנו לשחרר מתח בכל נושא ועניין. נוסיף לארגז הכלים שלנו טכניקות מתקדמות כמו: נטרול התנהגויות כפייתיות- פוביות, התמכרויות, אובססיות, אלמנטים מתוך הרפואה הסינית – עבודה עם כוחות חמשת האלמנטים: אדמה, מתכת, מים, עץ ואש.
נלמד כיצד לזהות אם מודרך "תקוע" בתהליך ההתפתחות שלו ואת הסיבות לכך וכיצד לעזור לו לצאת מתקיעות זו.
נרחיב את היריעה בנושא תווי הפנים – כישורים אישיים, נלמד תהליכי עבודה לשחרור מתח מתכונות, נלמד להתאים עיסוקים ומקצועות.

נשלים את החומר בנושא רפלקסים ינקותיים ותנועה.

רפלקסים ארוכי טווח (LIFELONG ) – בפרק זה של הקורס נכיר את הרפלקסים המלווים אותנו לאורך כל ימי חיינו: כוח המשיכה/כוח הכובד, קרקוע, איזון, מרכוז, איזון הראש, שמירת הגידים, רפלקסים בטניים, ורפלקסים הקשורים להליכה ועוד. רפלקסים אלו מלווים אותנו לאורך כל ימי חיינו ויש להם השפעה רבה על ההתפתחות גופנו: מבנהו והתנוחות שלו, והשילובים החושיים שלו - מוטוריים ומוטוריים חושיים. רפלקסים אלו משפיעים גם על התפתחות תפקודי המוח ועל המצב הגופני הכללי שלנו. הם משפיעים על התפתחותנו הרגשית וצמיחתנו האישית, ומשתתפים בעיצוב סגנון החשיבה, הלמידה וההתנהגות שלנו.
נלמד לזהות ולאתר רפלקסים אשר אינם משולבים נכון במערכת התנועה של הגוף וכיצד לאזן את השילוב שלהם בעזרת תנועות ותרגילים מיוחדים.

תהליכי עבודה ממוקדי מטרה
בפרק זה נעשיר מאוד את מאגר התהליכים העצמאיים שיכולים להוות הן סשן שלם והן ככלי עבודה בתוך ארגז הכלים של עיוורון חיים (מודים).
(פירוט הנושאים נמצא בדף הקודם)

מעגלי ראייה – קינסיולוגיה חינוכית
בפרק זה נבין כי ראיה והתבוננות טבעית הנוצרת במוח, הן תוצאות נפלאות של למידה, תנועה, הקשבה ונשימה במטרה לחוות ולהיות מודע לגוף שלנו במרחב הפנימי והסובב אותנו. ראיה/התבוננות הינה תהליך מנטלי, דרך חשיבה. שמונת מעגלי הראיה מייצגים שמונה דרכי עיבוד מידע עיקריים המתפתחים באופן טבעי בתקופת הילדות המוקדמת. באמצעות חקירת כל מעגל בנפרד אנו יכולים לשחרר מחסומים בלתי-רצויים הקשורים במצוקה והנגרמים על-ידי מנגנון ההישרדות. אנו יכולים לבסס מחדש תחושה של סדר במערכותינו על-ידי הקניית הרגלי שימוש במוח/גוף לאור החוויות והצרכים בהווה.
הקורס נותן מסגרת בה ניתן לחקור את האפשרויות האין סופיות היכולות להתרחש דרך שימת לב גדולה יותר לחוויה החושית שלנו.
כל אחד משמונת מעגלי הראיה (המתבונן, המתעורר, המהדהד, המזין, הבונה, הקולט/המפנים, המתקשר, המאחד) מהווים מפתח לשיפור והכללה של מערכות תפקודי מוח/גוף.

איזון כימיית המוח על פי ג'ון מגוויר - איזון המוליכים הכימיים (נוירוטרנסמיטורים) של המוח.

תהליכי עבודה להערכת חוסר איזון בכימיית המוח, כולל בדיקות שרירים ודרכי תשאול מטופלים. תהליכי איזון הכוללים תוספי תזונה התומכים במוליכים הכימיים במוח, הורמונים ומערכת החיסון. וכן היבטים רגשיים.

פרקטיקום וסטאז' – בשנה זו מושם דגש מיוחד על סטאז' ועבודה מעשית עם מודרכים "אמיתיים" שאינם תלמידי הקורס.

הקורס שזור בפיתוח ובהעצמת המהות הטיפולית ובנוסף יינתן מקום להעצמה בנושא שיווק עצמי,
הכנת הרצאות מבוא וכדומה






טלפונים ופרטי יצירת קשר | אתר המכללה למנהל | פסיכומטרי במכללה למינהל


Powered by 022.co.ilכניסה למשתמש רשום | תנאי שימוש | הקם אתר חינם | | RSS